A Balaton parti települések közötti közlekedést is fejleszteni kell és egységes bérletrendszerre is szükség volna. Egyebek mellett erről is szó volt azon a szerdai siófoki konferencián melynek témája a tó és környéke közösségi közlekedésének korszerűsítése volt.
Erre most esély nyílik, hiszen uniós forrásból több mint 800 milliárd forint jut a déli parti vasút korszerűsítésére, az északi oldalon a vasút-villamosítására, és a hiányzó tó körüli vasúti közlekedés pótlására. A Balaton Fejlesztési Tanács közlekedésfejlesztési szakértője egységes bérletrendszer bevezetését is szorgalmazná, amely a vonat-, busz-, sőt akár a hajóközlekedést is érinthetné. Dorner Lajos hozzátette, hogy az ország legmodernebb utastájékoztató rendszere épül ki a Balatonnál, melyben együtt jelennek meg a vonatokkal, buszokkal és hajókkal kapcsolatos információk. További jó hír, hogy a jelenlegi munkák mellett várhatóan jövőre további fejlesztések is elindulhatnak, ami drasztikus menetidő-csökkenéssel járhat együtt. Üröm az örömben, hogy ez a pénz nem lesz elég arra, hogy az állomás épületeket is felújítsák.
A tanácskozásról beszámoló sonline.hu olvasói emellett nehezményezik és burkolt áremelésnek nevezik azt, hogy helyjegyet kell váltani a Balaton déli partján közlekedő gyorsvonatokra, új elnevezésük szerint expresszekre, illetve pótjegyet a sebesvonatokra. Az újságnak egy siófoki diák arról számolt be, hogy egy budapesti út oda-vissza 1600 forintjába került, mostantól egy ezrest hozzátehet a pótjegy miatt. A siófoki vasútállomás információsa azzal vigasztalja a háborgókat, hogy így legalább biztos lesz az ülőhelyünk a nyáron elég gyakran zsúfolt vonalon.
A balatoni vasúti fejlesztésekről itt és itt is beszámoltunk korábban.