Csaknem fél órával rövidül a Budapest – Siófok távolság vasúton, ha befejeződnek a dél-balatoni fejlesztések, közölte ma a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A vasútvonalon egy hatalmas monstrum gép is dolgozik.
A munkák a tervezett ütemben zajlanak, a nyári menetrendváltásig véget érhet a dél-balatoni vasútvonal felújításának első üteme, hangzott el Siófokon. Lepsény és Szántód-Kőröshegy között 32 kilométeren korszerű, szakaszonként kétvágányú vasúti pályává építik át a lassújelekkel teletűzdelt vonalat.
Ezért leszünk hamarabb a Balatonnál
A kivitelezés még tavaly szeptemberben kezdődött meg, a most visszatérő 2000 tonnás(!) nagygép (képünkön) elsőként Siófok és Szántód-Kőröshegy között építette át az alépítményt. Az érintett helyeken átlátszó elemekkel kombinált zajárnyékoló falakat is húznak.
Siófokon, a Vitorlás utcánál közúti aluljárót alakítanak ki, így csökken a nyári torlódás az üdülőövezet és a városközpont között. Zamárdiban pedig új nyomvonalra helyezik át a főteret kettészelő, Szántódi révhez vezető utat, az új közúti-vasúti csomópont ideiglenes forgalomba helyezése a napokban történt meg, olvasható a kormany.hu-n.
Huszonöt perc, azaz csaknem fél óra
A folyamatban lévő fejlesztésnek és a Kelenföld-Székesfehérvár közötti, korábbi rekonstrukciónak köszönhetően Budapest és Siófok (Zamárdi) között a jelenlegi 105-114 percről már idén 80-89 percre csökken az utazási idő.
Folytatják
A mai sajtótájékoztatón még elhangzott, a dél-balatoni vasúti korszerűsítés tovább folytatódik, a vonal a következő években egészen Balatonszentgyörgyig megújul. Az újabb 53 kilométeren tervezett rekonstrukció lezárása után már 2016 végére 70 percre csökkenhet a menetidő a főváros és Siófok között.
Mennyi az annyi?
A dél-balatoni vasúti korszerűsítés I. üteme a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. fejlesztésében a Déli-part 2013 Konzorcium 29,99 milliárd forintból végzi. Az Európai Unió a beruházás 85%-át finanszírozza, a magyar adófizetők a költségek 15%-át állják.