Húsz éves lemaradásban vette át az új vezetés a Balatoni Hajózási Zrt-t a közelmúltban, aminek meg is lett az eredménye: jelentős „testi-lelki” megújuláson esett át és esik még át a jövőben is a hajós társaság.
Aki mostanában kezdett el kacérkodni a balatoni hajózással, az számos olyan dologgal találta szembe magát, amiket 2016-ban már elvárhat az ember. A főszezontól már van wifi a hajókon, de még a kikötőkben is, lehet online is böngészni a menetrendet, több lett a járat, és akár akadálymentesített hajón is lehet már utazni. Igaz, néhány évvel ezelőtt ez nem így volt, új szelek tavaly óta fújnak a Bahartnál.
„Mintha egy hegyet kellett volna megmozdítanunk, amikor megláttuk, milyen állapotban van a társaság, és hogy milyen feladatok várnak ránk” – mondta portálunknak Kollár József vezérigazgató. A munkát egy középtávú stratégia felállításával kezdték, amit 2020-ig határoztak meg. „Hatékonyság, ügyfélközpontúság és az erőforrások fejlesztése, ezen a három pilléren nyugszik a stratégiánk, azt szem előtt tartva, hogy mi elsősorban egy szolgáltató vállalkozás vagyunk” – emelte ki a hajózási társaság vezetője.
Új kompjárat? Lesz, de 2019-20 előtt biztosan nem
Az elmúlt hónapokban vált ismertté, hogy nem kevés összeg érkezhet a Balaton és régiójának fejlesztésére, így sokan már el is költötték volna a pénzt egy Fonyód-Badacsony kompjáratra. Elképzelhető, ha nem is abból, de más uniós forrásból megvalósulhat az újabb balatoni álom, azonban erre kicsivel többet kell várni, mint azt az érintett tóparti települések szeretnék. Az ehhez szükséges feladatok nagyságrendjét ismerve „2019-2020 előtt semmiképp sem indulhat el a kompjárat Badacsony és Fonyód között” – mondta Kollár József. Először a kikötői infrastruktúrát kell rendbe tenni, azután jöhetnek csak a kompok. A teljes beruházás mintegy 6 milliárd forintjába kerülne a két településnek és a Bahartnak a vezérigazgató szerint.
Kreatív ötletek? Illeszkedjenek a Balatonhoz
Szintén az elmúlt hónapok történése, hogy buborékokba zárt élményfürdőnek, tóba vájt hotelnek és balatoni tengeralattjáróknak kampányol egy ötletember. Mivel az utóbbi időkben divatos lett kitalálni a Balatont, új dizájnt, marketinget, miegymást adni neki, ezért nem kerülhettük meg a kérdést a Bahart első emberénél sem. Kollár József szerint a tó alapadottságaihoz kell, hogy illeszkedjen bármiféle nagy, megvalósításra váró ötlet. De emellett szükség van a Balatonnak is egy stratégiára, lennie kell saját honlapjának is, de például válság esetén is egységesen és érthetően kell kommunikálni. „A koordináció hiánya nagyon érződik, összhangba kell hozni sok mindent a Balatonnál, például sokszor a rendezvényeket is egymásra szervezik.”
A Nemzeti Regattát például félig üti a keszthelyi Tündérrózsa néptáncgála. Igaz, Keszthely (sajnos) amúgy sem vesz részt az összmagyar vitorlásversenyen, de kár lenne kihagyni a siófoki hajós eseményt. Egyébként a Nemzeti Regatta is az „új” Bahart új brandépítésének egyik eszköze, tette még hozzá a hajós cég vezetője. A kétnapos tóparti vitorlásos hepajt hagyományteremtő szándékkal rendezik meg június 11-én és 12-én. Idén harminc település lesz ott, no, meg sok zenekar és még több program. És mi is.