Több mint 100 évvel ezelőtt, 1914. május 11-én hatalmas vonatbaleset történt a Balatonnál. Egy leomló löszfal a Balatonba söpörte az épp Balatonkenesénél haladó gyorsvonatot. Személyi sérülés szerencsére nem történt.
Balatonkenese és Balatonfűzfő között közvetlenül a löszfal alatt haladt a vasút. A szakemberek akácfák beültetésével próbálták megakadályozni a fal megcsúszását, azonban hiába, mert bekövetkezett a szerencsétlenség. A déli órákban arra haladó 1112. számú gyorsvonatot elsöpörte a bezúduló földtömeg, bele a Balatonba, olvasható a balatonivasut.mindenkilapja.hu-n.

(forrás: bli.okologia.mta.hu)
Pillanatok alatt félmillió köbméter föld érkezett a Kenesénél robogó vonat nyakába, ami a vonatot félig eltemette és mintegy 40-60 méterrel tolta a Balaton felé. Eközben a mozdony, a szerkocsi, a poggyászkocsi és az első személykocsi felborult és leszakadt a vonat többi részéről, amely sértetlen maradt.
Hogy nem halt meg senki a szörnyű balesetben, a mozdony vezetőjének, Balogh Tibornak köszönhető. Ugyanis a löszfal felé haladva a mozdonyvezető észrevette, hogy mozog az erdő, a telefonpózna pedig dől a vasút felé. Azonnal megállította a vonatot, az utasokat kiszállította, akik végül tisztes távolságból kísérhették figyelemmel a nem mindennapi tragédiát, idézi fel az akkori eseményeket a Balatoni Fürdőegyesületek Szövetségének oldala.
Bár személyi sérülés nem történt, a vasúttársaságot súlyos anyagi kár érte. A helyreállítás során a vasúti pályát néhány méterrel beljebb kellet felépíteni, amit évekkel később az újabb falcsúszások újfent megrongáltak.