„A Balaton gőzhajói. A jövő esztendőben már nem lesz szégyenszemre egyetlen gőzös nélkül a Balaton vize. Megalakult véglegesen a balatoni gőzhajózási részvénytársulat. Elnökké Esterházy Mihály grófot, alelnökké Nádasdy Ferenc grófot választották meg. A folyó ügyek elintézését Szarvasy Sándor vállalta magára. – Az igazgatóság két, teljesen uj, 150 láb hosszu és a legnagyobb kényelemmel berendezett hajó felépitését határozta el. Az egyik gőzöst már meg is rendelték, még pedig Baross Gábor miniszter határozott kivánságára hazai iparosoknál. A szállitási idő rövidségére való tekintettel, a hajótestet Hartmann József, a gépet Schönichen H. ujpesti gyárosok fogják szállitani. A megrendelésnél a fősulyt föképen arra helyezték, hogy a hajótest, valamint a gépezet, a Balaton, tengeréhez hasonló hullámzásának megfelelőleg sokkal erősebb legyen, mint a dunai gőzhajóké és hogy óránkint 20 kilométer sebeséggel haladjon. Ilyképen a hajó a Siófok és Füred közötti utat 40 perc alatt fogja megtenni. Az igazgatóság továbbá azt is elhatározta, hogy amennyiben az illető községek hajóhidakat épitenének, a rendes személy- és áruforgalomba kész belevonni Siófok és Füreden kívül még Kenese, Almádi, Rétfülöp, Badacsony és Boglár állomásokat is.”
(Budapesti Hirlap – 8. évfolyam, 298. szám – 1888. október 28. – 6. oldal)
A rovatot a
támogatja.