Elkészült hazánk első régióborának címkéje. A márkajelzést a Balatoni Kör borászai mutatták be a nyilvánosságnak az Olaszrizling Október nyitóeseményeként Budapesten.
A Balatoni Kör közös termék elkészítésével, az első régiós bormárka létrehozásával szeretné erősíteni a balatoni borászok összefogását az idei szürettől, ezért ünnepélyesen bemutatták az Ipacs Géza által tervezett új címkét. A BalatonBor ezzel a címkével kerül piacra a jövő év áprilisától, de minden esetben az adott olaszrizling tételt elkészítő borász vagy borászat neve is szerepel majd az üvegen.
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, Tornai Tamás a rendezvényen elmondta, hogy miért fontos a régiós brand és milyen új lehetőség a Balaton Borrégió számára a közös marketing, illetve a BalatonBor mint új típusú közösségi termék.
Kardos Gábor, a Balatoni Kör elnöke kiemelte: nemcsak a borok piacán, de a gasztronómiában és turizmusban is világszerte elsősorban a régiók, régiós márkák versenyeznek, ezért itthon is a versenyképesség elengedhetetlen feltétele az ilyen régiós márkák létrehozása, aminek a BalatonBor lehet az első példája.
Több mint egy éves szakmai egyeztetési folyamat eredményeképpen jött létre a kritériumrendszer, mely alapján a kezdeményező borászok bíznak abban, hogy a régió minőségi borászata iránt elkötelezett családi pincészetek elkészítik majd a saját BalatonBorukat, ezzel erősítve az innovatív közösségi márkaépítést.