És 106 kilométer hosszú lesz. A fővárosból a boros vidéken keresztül, Akarattyánál pillanthatjuk meg a bicikliülésből a Balatont. De megújulhat a balatoni bringakör is. Legkésőbb 2020-ig és nagyon sok pénzből.
Budapestről indulva Etyeken át tekerhetünk majd el a Balatonig. Noha a tervek egy ideje már léteztek, eddig csak a szakma ismerhette, hogy milyen nyomvonalon vezethet hazánk új kerékpáros törzshálózata, írja a vs.hu. A portál szerint, ha minden az elképzelések szerint alakul, 2020-ra a teljes szakaszon kerékpárút vezet Budapest és Akarattya között. A 106 kilométeres bringaút 4,3 milliárd forint + ÁFÁ-ba kerülhet.
Ezen az útvonalon lehet majd „lekerekezni” a fővárosból a Balatonra: Budapest – Budaörs – Törökbálint – Biatorbágy – Etyek – Gyúró – Tordas – Kajászó – Pázmánd – Nadap – Velence – Sukoró – Pákozd – Székesfehérvár – Szabadbattyán – Kőszárhegy – Polgárdi – Füle – Balatonfőkajár – Balatonakarattya
A tervezési munkákat összefogó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ a nyomvonal kiválasztása előtt felmérte az igényeket, amiből kiderült, a megkérdezetteknek fontosabb az út menti táj szépsége, mint a biztonságossága és a leküzdhető domborzati viszonyok.
A vonal gerincét önálló kerékpárutak és burkolt mezőgazdasági utak adnák, a településeken belül pedig kétoldali kerékpársávon és kis forgalmú utcákon vezetnék a bringásokat. Első ütemben a főváros és Etyek közötti szakasz épülhet meg.
A nagy magyar bringás koncepció részeként megújulna a balatoni bringakörút is. A tervek szerint hatmilliárd forintból tennék kevésbé balesetveszélyessé és korszerűbbé a 248 kilométeres kört.