Az országban elsőként Hévízzel írt alá stratégiai együttműködési megállapodást a Magyar Turizmus Zrt. A két szövetséges együttesen szeretne új piacokat találni, míg a meglévőket erősítenék.
„Hévíz olyan “stratégiai termék”, amely külföldön is versenyképes, Magyarországon a külföldiek számára közvetlenül Budapest után a legnépszerűbb és a belföldi vendégek szemében is a legkedveltebb turisztikai célpontok között van” – indokolta Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója választásuk okát a keddi hévízi sajtótájékoztatón.
A vezérigazgató szerint a hasonló stratégiai megállapodások célja, hogy még több vendéget csábítsanak Magyarországra, jelen esetben a Balaton térségébe és a nyugat-magyarországi gyógyhelyekre. A megállapodás szerint egyebek mellett PR-kampányokkal, tanulmányutak és szakmai rendezvények szervezésével erősítik az ország vonzerejét és növelnék tovább az eddigi vendégforgalmat.
Hévíz polgármestere, Papp Gábor elmondta, szeretnék a világörökség részeként elismertetni a hévízi gyógytavat. Az ehhez szükséges tanulmányt egy húszfős szakértői gárda várhatóan a jövő évre készíti el. A fürdőváros vezetője emlékeztetett arra is, hogy térségben gondolkodva, Hévízt a középpontba állítva kívánják létrehozni Közép-Európa gyógyturisztikai központját, amibe a Balaton, a Kis-Balaton, Zalakaros és Zalacsány is beletartozik. Papp Gábor továbbá kiemelte, hogy a hévízi önkormányzat által működtetett sármelléki repülőtér szerepe vitathatatlan, és a repülőtér nélkül a turizmusban bizonyos szintek elérése megoldhatatlan lenne.
Az eseményen még elhangzott, 2015-től európai uniós források is segítik az országimázs erősítéséhez szükséges marketingtevékenységet, amire a következő három évben mintegy 8 milliárd forintot fordítanak. (mti)