Idén már közel 300 vállalkozással és több mint 200 programmal próbálták megtoldani a pár hónapos balatoni szezont. A Nyitott Balaton második tavaszi felvonása a szervezők szerint sikeres volt, ahogy a Balaton fagyiját is egyre többen szeretik. És egy különleges témával készülnek az őszre.
A Balaton Fejlesztési Tanács legutóbbi ülésén számolt be a Balatoni Regionális TDM Szövetség (egyszerűbb nevén: Balaton Turizmus Szövetség) az általa megálmodott új balatoni szezonok létrehozását támogató rendezvényéről, a Nyitott Balaton programsorozat harmadik etapjáról (tavaly tavasszal és ősszel is volt már hasonló rendezvényük – a szerk.).
A szövetség alelnöke, Fekete Tamás szerint a szervezetek szakmai együttműködése magas szintű volt idén is, bár akadnak még hiányosságok. Itt elsősorban a finanszírozás és a humán erőforrás hiányát emelte ki, és szerintük érdemes lenne még fejleszteni az együttműködést a magasabb szintű szolgáltatás érdekében helyi és régiós szinten egyaránt. Összességében azonban jónak értékelték az idei akciót, hisz mind a közönség, mind pedig a média részéről is nagy figyelem kísérte a Nyitott Balaton második tavaszi állomását.
Jó élményeket minél előbb
„A következő sorozat ősszel lesz, akkor a gasztronómiára helyezzük a hangsúlyt és egy nagyon különleges témával készülünk. A balatoni borokat és finom ételeket kívánjuk bemutatni a programokon keresztül” – mondta az onlinebalaton.hu-nak Fekete Tamás. A turisztikai szövetség alelnöke hozzátette, a kellemes kirándulások, szüreti mulatságok mellett szeretnék, ha a gyerekek is megtalálnák a számukra kedves balatoni programokat.
„Berlinben a Mercedes élményközpontjában (képünkön) van egy gyereknek kialakított autópálya, ahol a kicsik megszerezhetik a saját Mercedes-jogosítványukat. Ahogyan a nagy márkák már gyerekkorban megszerettetik magukat, és ahogyan a pozitív fiatalkori élmények révén egy örök szerelem alakulhat ki, úgy kell már gyermekkorban megszerettetni a Balatontis a kicsikkel. Mert majd egyszer ők is szülők lesznek, akik visszahozzák idei a gyerekeiket, ahogyan korábban őket is” – mondta Fekete Tamás.
Idén is volt keletje a balatoni nyalatnak
Az idei Balaton fagyija versenyre kétszer annyi fagyizó és cukrászda jelentkezett, mint tavaly: ezúttal tizenöten vettek részt a megmérettetésben (a győztes egy földvári cukrászda napraforgós fagyija lett, további információ: balatonfagyija.hu). „Óriási médiavisszhangot kapott a verseny”, mondta a szövetség alelnöke, hozzátéve, hogy az egész Nyitott Balaton akció igazi közbeszéd témává vált, ami segít abban, hogy folyamatosan a média látóterében tartsa a Balatont a nyári szezonon kívül is.
A tavaszi és az őszi nyitás közt sem pihennek
Adódhatna a kérdés, hogy amikor tavasszal és ősszel kinyitják a Balatont, mit csinálnak akkor, amikor valójában él és mozog a térség. „A tavaszi és az őszi Nyitott Balaton programsorozat között sem hagyjuk pihenni a Facebook-oldalunkat és a weboldalunkat sem. Egy kis designváltással továbbra is regionális programajánlóként működik majd az oldalunk a nyitottbalaton.hu címen” – tette hozzá Fekete Tamás.