A fővároshoz hasonló mértékű hozzájárulást kellene kapnia a balatoni közlekedésnek a kormánytól, véli a Balatoni KÖR, ami több balatoni szövetség és régiós szervezet támogatását is bírja az ügyben.
Az mti-nek eljuttatott közleményük szerint, míg Budapest főpolgármestere ismét a kormánytól kér segítséget, hogy az jelentős mértékben járuljon hozzá a fővárosi közlekedés finanszírozásához, addig ez a támogatás a Balaton közlekedési infrastruktúrája esetében is indokolt lenne.
A tóparti agglomeráció állandó lakosságának sokszor öt-hatszorosa az az utazóközönség, amely a Balatonhoz látogat, különösen a nyári hónapokban, de ősszel és tavasszal is jelentős forgalommal kell számolni hétvégenként, olvasható a Balatoni Körnek a tóparti önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség és több régiós szervezet támogatásával kiadott közleményében.
A Balatoni Kör szerint az állami hozzájárulást a Balaton Fejlesztési Tanácsnak adná (BFT) kezelhetné egy külön alapként. Úgy vélik, elengedhetetlen a BFT részletesen kidolgozott stratégiájának megvalósítása ahhoz, hogy a balatoni közösségi közlekedés kimozduljon évtizedes elmaradottságából. „A szolgáltatások összehangolása, az utastájékoztatás és a tarifarendszerek egységesítése mind régiós integrációt követel”, írják.
A kezdeményezők álláspontja az, hogy innovatív megoldásokkal is lehetne javítani a balatoni közlekedést, például vízibusz járatokkal, a tó körüli régiós buszjárattal, új Badacsony-Fonyód komppal, a kerékpáros túrázás infrastruktúrájának bővítésével, illetve annak megoldását is elő lehetne mozdítani egy ilyen célzott támogatási rendszerrel, hogy a Balatont végre vonattal is meg lehessen kerülni. (A fotó illusztráció.)