Szeptember elejétől a Veszprém déli elkerülő Litéri és Füredi csomópontok közötti 7,5 kilométeres szakaszának négysávossá bővítése, valamint a külön szintű csomópontok építése miatt több helyen is lezárásokra, terelésekre kell számítaniuk a közlekedőknek.
A Budapesti és a Litéri csomópontok között a bal pályát lezárják (Székesfehérvár irány) és a forgalmat a jobb pályára terelik, így 2020 végéig kétszer egy sávon lehet mindkét irányban közlekedni.
A Budapesti és a Litéri csomópontok közötti szakaszt, teljes szélességében (2×2 sávon), várhatóan 2021. év végétől használhatják ismét a közlekedők. A Budapesti csomópont előtt egy rövid szakaszon hídépítés miatt a 8. sz. főútról le- és visszacsatlakozva egy párhuzamos terelőúton lehet majd csak haladni.
A régi Budapesti csomópont és 49+100 km szelvények közötti szakasz bal pályán lezárják a szélső sávot Körmend irányából, így a forgalom 2×1 sávon haladhat.
Az Almádi csomópontot szeptember 14-én átépítés miatt lezárják. Itt a Veszprém- Balatonalmádi irányba megszűnik az autóval történő áthajtás lehetősége, valamint a 8. sz. főútról sem lehet sem Veszprém, sem pedig Almádi irányába lehajtani.
Annak érdekében, hogy az Almádi csomópont zárása miatt, az Almádi és Füredi úti É-D irányú forgalom továbbra is fenntartható legyen, a csomópontok között – párhuzamosan a 8. sz. főúttal – a meglévő utak jókarba helyezésével ideiglenes terelőutak kerülnek kijelölésre.
Almádi irányából Veszprém az északi (sárga), Veszprém irányából Almádi a déli (kék) terelőúton közelíthető meg.
A főút Körmend és Székesfehérvár irányába továbbra is járható marad, a kerékpárosok pedig október végéig tudják a kerékpárutat használni a megszokott módon.
Ebben az időszakban az Almádi és Füredi csomópontok között a 8. sz. főút Körmend irányába kettő, Székesfehérvár irányába pedig egy sávon lesz járható. A csomópont várhatóan tavasszal lesz újra teljes egészében járható.
Kérjük, hogy az érintett szakaszon közlekedők fokozottan figyeljenek a megváltozott forgalmi körülményekre.
A beruházásnak köszönhetően a Balaton és Budapest közötti, rendkívül forgalmas útszakaszon megszűnhetnek a rendszeres torlódások.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Strabag Építő Kft. végzi nettó 25,3 milliárd forint értékben.
A tervezetten szeptemberben induló tereléseket bemutató térkép ide kattintva érhető el.