Szeptember végén számolt be a BAHART a 2017-es hajózási szezon első nyolc hónapjának teljesítményéről, statisztikáik szerint a rekordokat hozó 2016-os évhez hasonlóan az utasok száma a még véget sem ért idei szezonban is meghaladta a 700 ezer főt. A társaság idei szezonbeli eredményeiről itt írtunk.
Felméréseik szerint 2017-ben is a fővárosból és Pest megyéből érkezett a legtöbb utas, de sokan hajókáztak a Vas, Baranya, Somogy és Győr-Moson-Sopron megyeiek közül is. Kiderült az is, hogy elsősorban a 29-55 év közöttiek – családdal vagy párral – veszik igénybe a hajózási szolgáltatásokat (51%), 4%-kal növekedett a fiatalabb, 15-29 éves korosztály aránya. A válaszadók 23%-a volt idén külföldi utas. A fontosabb küldő országok Németország, Szlovákia, Ausztria, Lengyelország, Egyesült Királyság, Csehország, Hollandia.
Kimagasló azok aránya, akik a menetrendi hajózás esetében is fontosnak tartják a hajózás nyújtotta élményt és a szolgáltatástartalmat. Mindez megerősíti, hogy a hajózásra nem csupán közlekedési lehetőségként, hanem önálló turisztikai attrakcióként és élményként tekintenek.
A BAHART menetrendi és sétahajó szolgáltatása esetében az utasok 99%-a megfelelőnek vagy színvonalasnak ítélte meg a hajók állapotát, a hajón dolgozók munkájára 92%, a pénztári és kikötői személyzet munkájára 90% adott az ötfokozatú skálán 4-es, 5-ös minősítést.
A válaszadók 91%-a válaszolta azt, hogy az ár összhangban van a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A menetrendi hajózás estében születtek alacsonyabb értékek, melyek indoklásánál az út alatt igénybe vehető egyéb programelem vagy szolgáltatástartalom fejlesztésének igénye áll. (pl.: gyerekjátszó sarok, utastájékoztatás, digitális és képi információs anyagok). A megkérdezettek által felállított, vásárlást leginkább befolyásoló tényezők között hangsúlyosan szerepel a szolgáltatásszínvonal és a programkínálat a menetrendi és sétahajózás esetében is.
A menetrendi hajózás igénybevételét az utasok 64%-a előre eltervezte, de a sétahajózás esetében is 52% ez az arány, ami az utóbbi 3 évben 5%-os növekedést mutat. A BAHART számára ez azért fontos, mivel a társaság mottójának (Ha Balaton, akkor Hajózás!) megfelelően cél, hogy mindenki, aki a Balatonra gondol, az egyúttal tudatosan előre tervezzen hajózást is.
Növekedett az évente többször hajózók száma, valamint a többfajta hajózási lehetőséget igénybe vevők köre is, emellett 6%-kal több először hajózót köszönthettek a BAHART hajók fedélzetén 2017-ben.
A válaszadók 96%-a a jövőben is tervezi a BAHART hajós szolgáltatásainak igénybevételét, és a 2017-es válaszadók 70%-a – 2016-hoz képest 5%-kal több utasunk – hallott a BAHART széles programhajó kínálatáról, 19% a vizsgált menetrendi és sétahajózás mellett már igénybe is vette, további 13% pedig tervezi a részvételt. Ez az eredmény is igazolja azt a feltevést, miszerint a balatoni tartózkodás alatt többféle hajózási lehetőség kipróbálására is lehetőség nyílik.
A BAHART-nak továbbra is célja a menetrendi hajókon töltött időt további szolgáltatástartalommal megtölteni és a célállomások programjai, látnivalói közötti összekötő szerep mellett egyedi élményt, önálló attrakciót nyújtani a hajózási szolgáltatásokat igénybe vevők körének – áll a társaság közleményében.