Durva nyári járatritkítás jön a Balaton északi partján: hétfőtől péntekig közel a felével, szombaton és vasárnap a negyedével kevesebb vonat indul majd Budapestről Füredre, mint tavaly.
A hvg.hu információi szerint az esztergomi vonal villamosításának és Székesfehérvár átépítésének csúszásával magyarázta a MÁV a döntést, de elképzelhető, hogy csupán így akar spórolni a vasutas cég.
A lap szerint, amíg tavaly napi 7 gyorsvonat és 7 sebesvonat, plusz hétköznap 3, hétvégén 6 mentesítő járat indult a fővárosból Balatonfüred felé, a június 18-án életbe lépő idei nyári menetrendben hétköznap a tavalyi 17-ből már csak 10 vonat marad meg, hétvégén pedig a tavalyi 20-ból csak 15 közlekedik majd ezen a nyáron.
Érdekesség, hogy a kieső szerelvények idén ugyan elindulnak majd Füredről, de Székesfehérváron vissza is fordulnak, a Balaton felől érkező utasoknak ott kell majd átszállniuk másik vonatra, hogy eljussanak a Déli pályaudvarra (már amíg még megvan ez a pályaudvar).
A MÁV állítólag azzal magyarázta ezt a nem épp életszerű döntést, hogy mivel az esztergomi vonal villamosítása nem készült el, ezért a rendelkezésükre álló 31 darab korszerű Desiro motorvonatból 18-ra az északi part helyett az esztergomi vonalon van szükség. A hvg.hu viszont úgy tudja, hogy elvileg az Esztergom felé nem használt maradék 13 Desiro is remekül el tudná látni a balatoni feladatot, azonban egy átlagos napon a 31-ből 25-nél több ritkán üzemképes.
A pontos nyári menetrendet azonban még titkolja a MÁV, hiszen az Elvira.hu oldal sem ad bővebb tájékoztatást erről, csak annyit, hogy “a 2016. évi nyári menetrendi időszakban – 2016. június 18-tól 2016. augusztus 28-ig – Székesfehérvár állomás átépítése miatt a Balatont érintő vasútvonalakon vágányzári menetrend lesz érvényben”. A MÁV mindenesetre azt kéri az utasoktól, mivel a megváltozott járatokat folyamatosan töltik fel a rendszerbe,
az utazás előtt mindenki tájékozódjon az indulás időpontjáról.
A visszafejlesztések miatt Balatonakarattyának, Balatonkenesének és Balatonfűzfőnek hétköznap 7-tel, hétvégén pedig 5-tel kevesebb fővárosi vonattal kellene beérniük – néhány település pedig hétköznap teljesen budapesti kapcsolat nélkül marad, olvasható még a hvg.hu cikkében.