Hosszú évek után megdőlt a Keszthely és Balatonkenese közötti, egytestű vitorlással teljesített verseny időrekordja. A legrégebbi hazai vitorlásverseny 1921 óta tartja lázban a hazai sportolókat. Az új csúcsidő 3 óra 19 perc.
Varga Lajos, Rauschenberger Miklós, Pécsváradi Ákos és Scharf Máté a Nelson Flottalízing névre hallgató, Flaar 26RR típusú, hazai tervezésű és építésű 8 méteres hightech versenyhajóval vágtak neki a távnak pénteken este.
Az indulás és érkezés idejének igazolása az eredeti, csaknem 100 éves versenykiírás alapján, úgy történik, hogy a versenyző csapat egy tagja a kenesei, illetve a keszthelyi vasútállomáson feljegyezteti azt a hivatalos MÁV-időpontot, amikor indulás előtt, illetve érkezés után, az igazolólapot az állomásfőnöknek átnyújtják. Ebből még jóváírnak 30 percet, így alakul ki végül a tényleges versenyidő.
A péntek este megérkező erős délnyugati szélben indult útnak a négyfős legénység, és sötétben, hatalmas hullámok között, 10 fokos vízben szelték át a Balatont hosszában. Nem volt veszélytelen a vállalkozás még ilyen gyakorlott vitorlázók számára sem, így a csapatot végig a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának Rupert mentőhajója kísérte, garantálva ezzel a versenyzők biztonságát.
A Flaar 26RR típusú, számos technikai újítással felszerelt 8 méteres versenyhajó és legénysége most 22 perccel döntötte meg a 11-szeres repülő hollandi világbajnok, Majthényi Szabolcs és csapata által egy Asso99 típusú, 10 méteres hajóval 2007-ben felállított 3 óra 41 perces rekordját. A versenylapra 23 óra 38 perckor került a kenesei vasútállomáson a kísérlet sikerét igazoló pecsét.