A dél-balatoni vonalon a folytatódó fejlesztések miatt az augusztus 31-től kezdődő őszi menetrendben szakaszos vágányzárokra kell számítani – hangzott el a MÁV Zrt., a MÁV-Start Zrt. és a Somogy Megyei Balesetmegelőzési Bizottság közös, három napos, siófoki utasbiztonsági kampányindítóján, melyről a siofok.hu oldal közölt részleteket.
Az év első felében szinte minden másnap megsérült valaki a vasút területén – mondta Lőcsei Virág, a MÁV-csoport szóvivője az iskolakezdés előtti napokra időzített kampánykezdéskor. Az akció során a szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy milyen alapvető szabályok betartásával kerülhetők el a tipikus balesetek.
A tapasztalatok szerint a legtöbb probléma abból adódik, hogy az emberek nem a kijelölt átjárókon keresztül közelítik meg a szerelvényeket, vagy mozgó vonatról szállnak le, illetve arra ugranak fel. A kevésbé súlyos balesetek mellett idén az is előfordult, hogy egy utasnak amputálni kellett a lábát.
A siófoki vasútállomáson csütörtökig tartó kampányban egyebek közt szórólapokat osztanak és apró ajándékokat nyerhetnek a teszteket jól kitöltők.
Lőcsei Virág arról is beszámolt, hogy egy június elején tartott biztonsági napon több mint 50 átjáróban figyelték a közlekedőket vasútbiztonsági szakemberek és rendőrök. Számos esetben kellet bírságot kiszabni a KRESZ szabályainak megsértése miatt. A fiatalok, a felsőbb kategóriás autók vezetői, valamint a hivatásos jogosítvánnyal rendelkezők általában gyorsabban és sokszor körültekintés nélkül hajtottak be a vasúti átjárókba.
A napokban az internetre felkerült egy siófoki átjáróról készült fotó, amin nyitott sorompó mögött elhaladó vonat látható. A sajtószóvivő az ezzel kapcsolatos kérdésre reagálva kifejtette, hogy egyfelől ellenőrizendő, a fotó hogy és mikor készült, másfelől a vasúti átjáróknál is be kell tartani a KRESZ szabályait. A sebesség csökkentése és körültekintés után szabad a sínekre hajtani akkor is, ha a lámpa szabad jelzést mutat. Hangsúlyozta, az elmúlt öt évben az esetek 99 százalékában nem a vasúti infrastruktúra hiányosságai, hanem a sofőrök, kerékpárosok, gyalogosok hibái vezettek tragédiákhoz- írja a siofok.hu.