Egyelőre meg kell vásárolniuk a sztrádamatricát a balatonvilágosi aluljáró- és támfalépítés miatt kerülőre kényszerülőknek is – közölte tegnap a dél-balatoni vasútépítés beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – írja a sonline.hu.
Loppert Dániel kommunikációs igazgató tájékoztatása szerint: „A dél-balatoni vasútfejlesztés keretében a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti szakaszon a vállalkozó Balatonvilágoson, az Ady Endre utcai vasúti megállóhelynél lévő útátjáró rekonstrukcióját május elején megkezdte. A szintbeli vasúti átkelőhely nem építhető át félpályás útlezárás mellett, így a löszfal megerősítését, támfalak építését követően ezt az átkelőt a kivitelező 2015 őszén adja vissza közúti forgalomnak. Az az autós, aki az M7-es autópályáról korábban kihajt és rátér a 7.sz. főútra, annak nem kell külön Somogy megyei matricát vásárolnia, hiszen a 7. sz. főút nem matricaköteles. Ezért, aki Fejér megyei matricával rendelkezik, és amennyiben lehajt a 90-es km szelvénynél a 7.sz.főútra, abban az esetben egy kerülő úton Balatonvilágos Balaton-parti részét meg tudja közelíteni újabb matrica vásárlása nélkül.”- olvasható a weboldalon.
Amint arról korábban hírt adtunk honlapunkon, a dél-balatoni vasúti korszerűsítés tovább folytatódik, a vonal a következő években egészen Balatonszentgyörgyig megújul. Az újabb 53 kilométeren tervezett rekonstrukció lezárása után már 2016 végére 70 percre csökkenhet a menetidő a főváros és Siófok között.
A dél-balatoni vasúti korszerűsítés I. üteme a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. fejlesztésében a Déli-part 2013 Konzorcium 29,99 milliárd forintból végzi. Az Európai Unió a beruházás 85%-át finanszírozza, a magyar adófizetők a költségek 15%-át állják.